--(`'·.¸ (`'·.¸*¤* ¸.·'´) ¸.·'´)--
WELCOME TO My WORLD
--(¸.·'´ (¸.·'´*¤* `'·.¸) `'·.¸)--™


2010年6月5日星期六

HaRi Ini

Selamat Ulang Tahun Kelahiran
kepada Yang di-Pertuan Agong



jadi
hari ini adalah cuti umum MALAYSIA

saya mengikut keluarga saya keluar untuk membeli-belah
telah membeli banyak barang
untuk kegunaan dalam USM nanti
maggie mi, sabun, colgate..
semua dah ada..
juga sudah beli External Hard Disk
semua barang keperluan sudah beli
sekarang cuma tunggu surat tawaran kirim ke rumah
tinggal kat kuantan tak sampai 1bulan lagi
dari BOSAN tukar menjadi RINDU..
harap segala akan berjalan dengan lancar
=>

Tadi semasa makan tengah hari
tiba-tiba nampak ada banyak polis
diikuti dengan banyak motor
yang mengibarkan bendera ISRAEL dan Palestine
rupa-rupanya adalah GERAKAN ANTI-ISRAEL
dalam bahasa cina kita panggil
"示威活动"
ini kerana orang malaysia pergi bantu orang Palestine
dalam perjalanan,
ditangkap oleh orang ISRAEL
lepas itu telah membangkitkan semangat anti-ISRAEL
kerana ISRAEL telah melakukan perbuatan yang tidak patut dilakukan..
Sekarang PAKATAN RAKYAT telah membuat dakwa ke mahkamah dunia
harap-harap perkara ini dapat diselesaikan dengan cepat..
Ini kali pertama saya nampak gerakan anti di KUANTAN




Hari ini tak tau kenapa
memandu dan langgar dua kali..
telah banyak kali memandu dan dah lama memandu
pertama kali saya langgar..
tetapi bukan langgar kereta
cuma tayar kereta langgar benda..
yang pertama,
apabila ingin memandu kereta ke belakang
saya ingat ada banyak jarak lagi
sebab saya ikut 6th perasaan saya
sebelum ini tiada apa-apa berlaku
tetapi tak tau kenapa kali ini
tercuai, atau saya pun tak tau apa masalah..
Kedua kali,
saya membuat U-TURN
dan tayar langgar atau lagi tepat "terpijak" ke atas batu
terkejut saya..
bapa saya kata kenapa kena belakang?
mungkin sudah nak kena TOTO!
cepat pergi beli TOTO nombor kereta "GOSTAN"
=="
saya senyap
dan tersenyum..
haha~~
harap-harap takkan berlaku lagi kemalangan
walaupun cuma kemalangan yang sangat sangat kecil
tetapi teknik memandu saya sangat ok
harap takkan berlaku perkara sebegini lagi..
dan harap bapa dapat kenalah TOTO
sebab beliau sudah banyak belanjakan wang untuk saya untuk kemasukan ke USM
=>
@@

*sangat pelik guna bahasa melayu dalam blog
inilah kali pertama saya gunakan bahasa melayu dalam blog
memang pelik!!~~
=="
=]


没有评论:

发表评论